ပ်ဥ္းမနားၿမိဳ့ ဘုန္းႀကီး‌ေက်ာင္း က အာဏာရွင္မ်ား ကိုးကြယ္ ထုလုပ္ထားတဲ့ ဆင္းတုေတြဟာ ညာတင္ကုဋ္ ဟုတ္ပါလား…? ညာတင္ကုဋ္ဆိုတာဘာလဲ…. ?

ဘု ရားရွင္ သည္ သကၤန္းေတာ္ ဝတ္ဆင္ရာ ၌..” ဧကသီ( ကိုယ္႐ုံ ) သကၤန္း ” ကို ” လက္ဝဲတစ္ဖက္ ပခုံးထက္ ” ၌ တင္ ၍လည္းေကာင္း…” သင္းပိုင္ သကၤန္း ” ကို ခႏၶာအခ်က္” ခါး အထက္ ” ၌ လည္းေကာင္း…”ဒုကုဋ္(ႏွ စ္ထပ္သကၤန္း )” ကို ” ပခုံးထက္ ” ၌ လည္းေကာင္း …စနစ္တက် ဝတ္ဆင္ ေတာ္မူျမဲ ျဖစ္၏။
ေရွးေရွး ဘုရား ရဟႏၲာ ပေစၥကဗုဒၶါမ်ား လည္း ထိုကဲ့ သို့ပင္ ဝတ္႐ုံ ေတာ္မူၾက သည္ ။

လက္ယာဘက္ ပခုံး ၌ သကၤန္းတင္ သည္ ဟု ထုံးစံ မရွိေခ်..၊

လတ္ တေလာ ေတြ႕ျမင္ၾကရေသာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွူးႀကီူသန္းေရႊ(ၿငိမ္း) +ေဒၚႀကိဳင္ႀကိဳင္အား အမွူးထား ၍ ဟုဆိုကာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မ်ား လွူဒါန္းထားေသာ လက္တဖက္ ေနာက္ပစ္ဟန္ ပ်ဥ္းမနားၿမိဳ့မင္းဝံေတာင္ တြင္ ေတြ႕ရွိရေသာ ဘုရားဆင္းတုမ်ား အား အခ်ိဳ့က ” ဘုရား မဟုတ္ ညာတင္ကုဋ္ ” ဟူ၍ေျပာဆိုၾက ၏ ။ ညာတင္ကုဋ္ ဟု ေျပာဆိုသူတို့သည္ ညာတင္ကုဋ္ အေၾကာင္း ကိုေတာ့ ေသခ်ာသိထားဖို့လို အပ္လွပါသည္။

ညာတင္ကုဋ္ဆိုတာဘာလဲ…. ?

ညာတင္ကုဋ္ ဆင္းတုဆိုသည္မွာ

(၁) လက္တဆုပ္သာသာ ဝန္းက်င္ အရြယ္ရွိသည္။

(၂) ညာတင္ကုဋ္ ဆင္းတု အတြင္းတြင္ (ေရွးဆရာ )ေလာကီ ဆရာ အဂၢိရပ္သမား တို့ စီရင္ထားသည့္ အထိုက္အသင့္ လမ္းေရာက္ၿပီးေသာ ဓါတ္လုံးပါ ရွိ၏။…

(၃) ညာတင္ကုဋ္ ဆင္းတုအားလက္ႏွင့္ ဆုပ္ကိုင္ လွုပ္ၾကည့္က” ဂ လုပ္ ဂလုပ္ ” အသံျမည္သည္ ။ အသံျမည္ရျခင္းမွာ ဆင္းတုတြင္းဓါတ္လုံးပါဝင္ေသာေၾကာင့္မည္ရျခင္းပင္ …

(၄) ညာတင္ကုပ္ဆင္းတုမွန္သမၽွသည္ျပဒါးေသျဖင့္သာျပဳလုပ္ထားေသာေၾကာင့္ျပဒါးခဲ ဆင္းတုသာရွိ၏။

(၅) ညာတင္ကုဋ္ ဆင္းတုသည္ လက္ယာဘက္ သို့ သကၤန္းတင္ထားသည့္ အသြင္သ႑ာန္ ဆင္းတုျဖစ္ပါသည္။

(၆) ညာတင္ကုဋ္ ဆင္းတုသည္လက္အေနာက္ျပန္ထားျခင္း မရွိပါ ။ လက္ေတာ္ အထားအသိုမွာ ဘုရားဆင္းတုေတာ္တို့၏ လက္ဟန္ အေနအထားႏွင့္ ဆင္တူ၏ ။

(၇) ကၽြန္ေတာ့္မိတ္ေဆြ ရရွိေသာ ညာတင္ကုဋ္တြင္ မည္သည့္ အင္းကြက္မၽွ မပါဝင္ပါ ။ အင္း ကြက္ပါေသာ ညာတင္ကုဋ္မ်ား သည္ အစစ္ထက္ အတုျဖစ္ဖို့ မ်ား၏။ အင္းက အဓိကမက်ဆင္းတု အတြင္း ဓါတ္လုံး က အဓိက် ေပ သည္။

ညာတင္ကုဋ္ဆိုတာ

ညာတင္ကုဋ္ ဆင္းတု ရဖူးသူ ရွိ သေလာ… ???

ညာတင္ကုဋ္ ဆင္းတု အပါအဝင္ေၾကးမည္း(ျခစ္ပိတ္) ႏွစ္မ်ိဳးလုံး ကို ရဖူးသူရွိပါသည္ ။ေရွးေဟာင္းပစၥည္း အေရာင္းအဝယ္ျပဳလုပ္သူပဲခူးၿမိဳ့ေန ကိုျမင့္သိန္းဆိုသူ သည္ အဆိုပါႏွစ္႐ုပ္လုံး ကိုရဖူးၿပီး စာေရးသူ ႏွင့္ အလြန္ခင္မင္ေသာေၾကာင့္သူမကြယ္လြန္မီ သူ႔ထံ မွ တဆင့္ၾကားသိရျခင္းျဖစ္သည္ ။ထိုရွားပါးလွၿပီး ျမင္ေတြ႕ရခဲေသာ အထက္ပါ ပစၥည္းႏွစ္ခုလုံး သည္ ပဲခူးရပ္မွ အထင္ကရေစတီေတာ္ တဆူ အတြင္းတြင္ ႒ာပနာအေနျဖင့္ တည္ရွိၿပီးျဖစ္၏ ။

သူရရွိေသာ ေၾကးမည္း(ျခစ္ပိတ္) ဆိုသည္ မွာေရွးေဟာင္းပစၥည္း ေလာကသားမ်ား အသည္းအသန္ လႊျဖင့္တိုက္ရွာေဖြေနေသာေရွးေဟာင္း ျမန္မာ့အေလးတလုံး မဟုတ္ပါ။

အေရာင္အဆင္း မည္းအိစိုေျပလွေသာ ဉာဏ္ေတာ္ေသးေသး ဆင္းတုေတာ္ငယ္တခုသာျဖစ္ ပါသည္။ ဆင္းတု ေအာက္ေျခကို ခပ္နာနာ အစင္းရာ ထင္ေအာင္တိုက္ၾကည့္ေလက မိနစ္ႏွစ္ဆယ္အတြင္းျပန္ျပည့္ေလ ၏။

နာမည္ အတန္အသင့္ရေနေသာေပ့ခ်္ႏွင့္ ဂ႐ုေဖာင္ဒါတဦးလည္းျဖစ္ ကၽြန္ေတာ့္ မိတ္ေဆြတေယာက္လည္းျဖစ္ေသာ ဖရန႔္လစ္ မွ သူငယ္ခ်င္းတေယာက္သည္ ငယ္စဥ္အခါက ေၾကးမည္း(ျခစ္ပိတ္)ကို ေဆာ့ကစားဖူးေၾကာင္း သိရ၏ ။

သူေျပာေသာ ေၾကးမည္း အ႐ုပ္မွာ ဘုရားဆင္းတု မဟုတ္ဘဲ အမည္းေရာင္ ဖား႐ုပ္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရၿပီး ျခစ္လိုက္ ၍ျပန္ပိတ္သြားပုံ တို့မွာ ကိုျမင့္သိန္းရရွိေသာေၾကးမည္းႏွင့္ တထပ္တည္း တူညီေလ သည္။

ျပန္ပိတ္တာလည္း အထူးအဆန္းေတာ့ မဟုတ္ပါ။ အ႐ုပ္မ်ား အတြင္း မွ ျပဒါးသည္ အရွိန္အဟုန္ အင္အားႀကီးလွေသာ မီးႏွင့္ အႀကိမ္ႀကိမ္ ကစားျခင္းခံရေသာေၾကာင့္ဓါတ္ေျပာင္းကာ ဆန႔္က်င္တြန္းကန္သျဖင့္ျပန္ျပန္ပိတ္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရ၏။အဆိုပါ ေၾကးမည္း (ျခစ္ပိတ္) သည္လည္း အဂၢိရပ္ လမ္းစဥ္ ၏ လမ္းခုလပ္သာ ရွိေသးၿပီး ထပ္မံမီးေနရန္ လိုအပ္ေသးေၾကာင္း ဆိုေလသည္ ။

ညာတင္ကုဋ္ဆိုတာဘာလဲ…. ?

” ညာတင္ကုဋ္ ”

ကိုျမင့္သိန္း ရရွိေသာ ညာတင္ကုဋ္အေၾကာင္းကို စာေရးသူ သိသေလာက္ေဖာ္ျပရေသာ္ အေရာင္ အဆင္း သည္ျဖဴျဖဴ ႏွစ္ႏွစ္အေရာင္ ရွိ၏ ။ လက္တဆုပ္ သာသာ အရြယ္အစား ရွိၿပီး ဉာဏ္ေတာ္ မျမင့္မားပါ။လက္ႏွင့္ ကိုင္လွုပ္ၾကည့္က ” ဂလုတ္ ဂလုတ္ “ အသံျမည္ၿပီး ဆင္းတုတြင္း ျပဒါးလုံးပါဟန္ ရွိေၾကာင္း သိရသည္။

ဆင္းတုေတာ္အား အလယ္ဗဟိုတြင္ ထား၍ ပတ္ပတ္လည္လည္တြင္ ျမက္ေျခာက္တို့ကိုထားၿပီး မီးႏွင့္ရွို့က မီးသည္ ဆင္းတုအနားေရာက္သည္ႏွင့္ တန႔္ေလ ေသေလသည္။

အျခားေသာ လိုင္းေပၚတြင္ တင္ထားသူမ်ားေျပာၾကသလို မ်က္ႏွာ လွည့္ျခင္း အပ္လြဲျခင္း မရွိပါ။

ဓါတ္လုံး၏ ေအာင္ျမင္ ခရီးေရာက္ၿပီးေသာအဆင့္အလိုက္ ညာတင္ကုဋ္ဆင္းတု တို့သည္အစြမ္းမတူေၾကာင္း သိရ၏။ေရွးေလာကီ ဆရာတို့ရည္ရြယ္ရင္းမွာ ေနာက္ဆုံးအဆင့္မေရာက္ေသးေသာ အဆိုပါ ဓါတ္လုံးကို အဂၢိရပ္ လမ္းစဥ္တူသူတို့ေတြ႕ရွိေလက ဆက္လက္ျပဳလုပ္နိုင္ရန္ ထား ရွိခဲ့ေၾကာင္း ဆို၏။

ညာတင္ကုဋ္အေၾကာင္း ျပန္လည္အစျပဳရေသာ္ ယခုအြန္လိုင္းေပၚပ်ံ႕ႏွံ့ေန သည့္ လက္တဖက္ေနာက္ပစ္ထားဟန္ ပ်ဥ္းမနားၿမိဳ့ မင္းဝံေတာင္ တြင္ ေတြ႕ရွိရေသာ ဘုရားဆင္းတုမ်ားအား ညာတင္ကုဋ္ ဟုတ္ မဟုတ္ စိစစိၾကည့္ရေခ်က..

(၁) ညာတင္ကုဋ္သည္လက္တဆုပ္သာသာ ဝန္းက်င္အရြယ္ရွိသည္။

ပ်ဥ္းမနားၿမိဳ့ မင္းဝံေတာင္မွလက္ေနာက္ပစ္ဆင္းတုမ်ားသည္တေပေက်ာ္ေက်ာ္ အျမင့္ရွိၿပီးလူႀကီးတေယာက္ တေပြ႕စာခန႔္ႀကီးမားေလ၏။

(၂) ညာတင္ကုဋ္ဆင္းတု အတြင္းတြင္ (ေရွးဆရာ)

ေလာကီဆရာ အဂၢိရပ္သမားတို့ စီရင္ထားသည့္ အထိုက္အသင့္ လမ္းေရာက္ၿပီးေသာ ဓါတ္လုံးပါရွိ၏။ထို့ေၾကာင့္ ညာတင္ကုဋ္ဆင္းတုတခုတေလ ေတြ႕ရွိရန္မွာ အေတာ္ေလး ကို ခက္ခဲေသာကိစၥပင္ ျဖစ္သည္။

ပ်ဥ္းမနားၿမိဳ့ မင္းဝံေတာင္မွ လက္ေနာက္ပစ္ဆင္းတုမ်ား အတြင္းတြင္အဂၢိရပ္ အတတ္ျဖင့္ မီးကစားၿပီးေသာဓါတ္လုံးပါဝင္ျခင္း မရွိဟု မွတ္ထင္ပါသည္ ။ ဆင္းတုမ်ား အလြန္မ်ားျပားလွေ သာေၾကာင့္ ထိုေလာက္ မ်ားျပားလွေသာ အသင့္အတင့္လမ္းေရာက္ၿပီး သည့္ ဓါတ္လုံးမ်ားကို မည္သည့္ေလာကီဆရာ မွ မဖန္တီးနိုင္ေပ။

အေၾကာင္း မွာ အဂၢိရပ္သမားတေယာက္ အတြက္အေတာ္အသင့္ ခရီးေရာက္နိုင္ေသာ ဓါတ္လုံး တလုံး ရရွိရန္ပင္ လူ႔သက္တမ္းကုန္သည္ အထိမလြယ္ကူေသာေၾကာင့္ပင္။ အမ်ားစု၏ ဓါတ္လုံးတို့သည္ ဘာတခုမွ မျဖစ္ေျမာက္ဘဲျပဒါးခဲ သံခဲ အစရွိေသာအေနျဖင့္သာ ခရီးလည္းဆုံး လူလည္းဆုံးၾကတာမ်ားေသာေၾကာင့္ပင္ ။ထို့ေၾကာင့္လည္းထိုထိုေသာ အဂၢိရပ္သမားတို့ သည္မိမိတို့ဓါတ္လုံး ကို ႂကြားလုံးထုတ္ လိမ္လည္မွု တို့သာ မ်ားျပားေတာ့၏။

ကုန္းေဘာင္ေခတ္ စာဆိုေတာ္စေလဦးပုညကပင္ “မျဖစ္ရင္ေန ျဖစ္ရင္ေၾကလူလိမ္ အတတ္ အဂၢိရပ္ ” ဟူ၍အဂၢိရပ္ေလာက တြင္ လူလိမ္တို့က်င္လည္ေၾကာင္း သတိေပး စပ္ဆိုခဲ့ေလ၏။

ညာတင္ကုဋ္ဆိုတာဘာလဲ…. ?

(၃) ညာတင္ကုဋ္ ဆင္းတုမွန္သမၽွသည္ျပဒါးေသျဖင့္သာျပဳလုပ္ထားေသာေၾကာင့္ျပဒါးခဲ ဆင္းတု သာရွိ၏ ။

ပ်ဥ္းမနားၿမိဳ့ မင္းဝံေတာင္ မွလက္ေနာက္ပစ္ဆင္းတုမ်ားသည္ ေက်ာက္ဆင္းတု အႀကီးႀကီးမ်ားျဖစ္သည့္ အတြက္ ညာတင္ကုဋ္ဟုမ ည္သည့္နည္းႏွင့္မၽွ မဆိုနိုင္ေပ ။

(၄) ညာတင္ကုဋ္ မွန္သမၽွသည္ လက္ယာဘက္ သို့ သကၤန္းတင္ထားသည့္ အသြင္သ႑ာန္ ဆင္းတုျဖစ္ပါသည္။

ပ်ဥ္းမနားၿမိဳ့ မင္းဝံေတာင္မွလက္ေနာက္ပစ္ဆင္းတုမ်ားသည္ ဘုရားရွင္ တို့ အသြင္သ႑ာန္အတိုင္းသကၤန္းကို လက္ဝဲဘက္တြင္တင္ထားသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ညာတင္ကုဋ္ အမည္ အတိုင္းဒုကုဋ္ ကိုလက္ယာ တင္ထားျခင္းမရွိေသာေၾကာင့္ အဆိုပါဆင္းတုမ်ားအားညာတင္ကုဋ္ဟုဆိုရန္အေၾကာင္း ရွာမေတြ႕ေပ။

(တစ္ဆူ တေလသာ သကၤန္းယာတင္ထားေသာဆင္းတုမ်ားေတြ႕ေသာ္လည္း ညာတင္ကုဋ္ပါအျခား အခ်က္အလက္တို့ႏွင့္ မတူညီေၾကာင္းႏွိုင္းယွဥ္ၾကည့္ က သိနိုင္ေပမည္ ။)

(၅) ညာတင္ကုဋ္ဆင္းတုသည္လက္အေနာက္ျပန္ထားျခင္းမရွိပါ။လက္ေတာ္ အထားအသိုမွာ ဘုရား ဆင္းတုေတာ္တို့ ၏လက္ဟန္အေနအထားႏွင့္ ဆင္တူ၏။

ပ်ဥ္းမနားၿမိဳ့ မင္းဝံေတာင္မွ လက္ေနာက္ ပစ္ဆင္းတုမ်ားသည္။ ဘုရားရွင္အား လက္ကိုလိမ္ခ်ိဳးထားသည့္ႏွယ္ တင္ပါးေက်ာဘက္တြင္ လက္က်ေနေပသည္ ။

[၇] ဤေရြ႕ ဤမၽွ ႏွိုင္းယွဥ္ျခင္းျဖင့္ပင္ ပ်ဥ္းမနားၿမိဳ့မင္းဝံေတာင္မွလက္ေနာက္ပစ္ဆင္းတုမ်ားသည္ညာတင္ကုဋ္ မဟုတ္ေၾကာင္း သိသာေခ်ၿပီ။

ညာတင္ကုဋ္ႏွင့္ ပက္သက္ၿပီး ေရွးဆရာမ်ား သိုက္စာလိုလို ဝွက္စာ လိုလို ထားရစ္ခဲ့ေသာ အဆိုေလး မွာ…၊ ” ဘုရားမဟုတ္ညာတင္ကုဋ္ လွုပ္ၾကည့္ေတာ့ ဂလုပ္ ဂလုပ္ “ဤေရြ႕ ဤမၽွျဖင့္ ညာတင္ကုဋ္ကိုထိထိမိမိ သိနိုင္ေပရာ ။ လက္ယာဘက္ သကၤန္းတင္ထားသလား…???လွုပ္ၾကည့္လို့ ဂလုပ္ ဂလုပ္ ျမည္သလား…???ၾကည့္႐ုံျဖင့္ ညာတင္ကုဋ္ ဟုတ္မဟုတ္ သိနိုင္ေလ၏။

ယခု အေတာ္မ်ားမ်ား စာေရးသူျမင္ေတြ႕ရေသာ ညာတင္ကုဋ္မ်ားမွာေတာ့ ညာတင္ကုဋ္အတုမ်ားသာ ျဖစ္ပါေၾကာင္း ေရးသားရင္း ..

” ညာတင္ကုဋ္ဆိုသည္မွာ ” စာစု ကို နိဂုံးခ်ဳပ္လိုက္ ပါေတာ့ တယ္ ။

ေမာင္သုခ

24 -NOV -2017

စုေဆာင္းထားတာေလးကိုျပန္မၽွေဝပါတယ္..၊

အေပၚ(၂)ပုံမွာအာဏာရွင္ အႏြယ္မ်ားထု လုပ္ကိုးကြယ္ေသာ ပ်ဥ္းမနားၿမိဳ့မွ ႐ုပ္တုပုံစံျဖစ္ၿပီး ေအာက္ပုံမ်ာ မွာ ေလ့လာသူေတြစုေဆာင္းထား တဲ့ ညာတင္ကုတ္ဟု ယူဆရတဲ့ပုံျဖစ္ ပါတယ္၊

(Pa Yit)

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *